Proč se naučit psát všemi deseti: úspora času, méně chyb i lepší koncentrace

Při klasickém „datlování“ písmen těkáme mezi klávesnicí a obrazovkou a musíme vědomě dávat pozor, kterou klávesu potřebujeme stisknout. Častěji chybujeme a rychlost našich myšlenek trvale předbíhá text na obrazovce. Tím si významně snižujeme produktivitu i kvalitu odvedené práce.

Podle průzkumu společnosti Ratatype je průměrná rychlost psaní 41 slov za minutu (WPM – words per minute). Statistiky přitom říkají, že pro plynulé psaní (které je přibližně stejné rychlé jako vaše myšlenky) je asi 60 slov za minutu.


pokračování tohoto článku si přečtěte zde...


Které bezplatné online aplikace vás psaní všemi deseti naučí?

(spolupráce)

Allten.cz

Na této stránce naleznete online kurz psaní všemi deseti prsty, který má 15 videí ve 12 lekcích s opisy a dalšími materiály. Kurz je zcela zdarma.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠


Nedatluj.cz

Český nástroj, který najdete na adrese nedatluj.cz, nabízí výuku po jednotlivých řadách na klávesnici. Každá řada je rozdělená do bloků 2 až 4 kláves a každý blok obsahuje několik lekcí. Nechybí ani výuka psaní interpunkce a písmen s diakritikou.


Typing study

Nástroj Typing Study je zcela zdarma, to je ale vykoupeno velkou přítomností reklamy. Kromě češtiny je i v řadě dalších jazyků a nabízí různé typy rozložení klávesnice (např. QWERTZ či QWERTY).


Je to paráda lehnout si na záda,

zpíval kdysi Karel Zich. Ale ne vždy to musí být pravda. Protože bolavá záda jsou jedním z mnoha zdravotních problémů, které se mohou projevit jako následek dlouhodobě nesprávného sezení za počítačem. Další zdravotní potíže, s nimiž se až 90 % lidí provozujících tzv. sedavé zaměstnání často potýká, jsou:

  • poškození z opakovaného namáhání (Repetitive Strain Injury neboli RSI), které patří k nejčastějších příčinám tzv. tenisového lokte,
  • bolesti šíje, ramen a krční páteře, záněty šlach a svalových úponů vznikající v důsledku asymetrické námahy určité skupiny svalů nebo svalových bodů,
  • bolesti rukou, zejména šlachových pouzder v oblasti zápěstí a loktů,
  • oslabené svaly na pažích,
  • křeče a bolesti dolních končetin způsobené jejich špatným prokrvováním,
  • syndrom karpálního tunelu,
  • chronické bolesti hlavy,
  • dlouhodobý pocit únavy,
  • únava očí a následné zhoršení zraku.


tento článek si přečtěte celý zde